وزارت اقتصاد در طرح پالیسی اقتصادی، نظام اقتصاد بازار با رویکرد اجتماعی را پیشنهاد می کند

sediqi
چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۴ - ۱۵:۱
moec

چهارشنبه، ۴ حوت ۱۴۰۰- ۲۱ رج المرجب ۱۴۴۳

کابل، مرکز رسانه ها:

معین مسلکی وزارت اقتصاد می گوید که این وزارت در پالیسی اقتصادی تازه خود، طرح نظام اقتصاد بازار با رویکرد اجتماعی را ترتیب نموده است و به زودی آن را به معاونیت اول ریاست الوزرای امارت اسلامی، پیشنهاد می کند.

عبداللطیف نظری، که روز چهارشنبه چهارم حوت در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های امارت اسلامی صحبت می کرد، با اشاره به آنکه افغانستان در گذشته نظام های ناکام اقتصادی متمرکز وغیر متمرکز را تجربه کرده است افزود که وزارت اقتصاد در پی ایجاد نظام اقتصاد بازار با رویکرد اجتماعی است.

moec

وی تصریح کرد که در پالیسی اقتصادی که وزارت اقتصاد روی آن کار می کند، مبحث های زراعت، تجارت و اصلاح قوانین، بیش از همه مورد توجه و دقت نظر قرار داده شده است.

در ادامه این کنفرانس خبری، عبدالرحمان حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد به فعالیت های این وزارت در پنج ماه گذشته اشاره نمود و از صدور جواز فعالیت به ۱۳۴ موسسه غیر دولتی، تحلیل و ارزیابی وضعیت عمومی پروژه های انکشافی موسسات غیر دولتی وطرح نظارت از توزیع کمک های بشری وهماهنگی با موسسسات غیر دولتی برای رسیدن کمک ها به افراد مستحق، به عنوان مهمترین دستاوردهای این وزارت در۵ ماه گذشته یاد نمود.

 

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS