دیدار سرپرست وزارت اقتصاد، با نمایندگان انجمن صنعت گران  بازرگانان مستقل کشور ترکیه

sediqi
پنجشنبه ۱۴۰۰/۹/۲۵ - ۱۳:۳۹
قاری دین محمد حنیف

قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با مسؤلان (انجمن صنعت‌گران و بازرگانان مستقل) کشور  دوست جمهوری ترکیه  دیدار و گفتگو نمود. سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اعضای انجمن متذکره، وعده نمود وزارت اقتصاد، و در مجموع نهادهای مرتبط به فعالیت های سکتور اقتصادی ا.ا.ا آماده اند تا  هر نوع همکاری را در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری، برای متشبیثین داخلی و خارجی با توجه به شرایط  امن کشور که در گذشته یک مشکل بود، اما حال دیگر این مشکل حل شده است مهیا سازند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد که افغانستان ظرفیت خوب مانند انرژی باد، آب، آفتاب،ذغال سنگ برای سرمایه‌گذاری دارد و صنعت‌گران کشور ترکیه می توانند در بخش های متذکره به ویژه سکتور زراعت، انرژی، صحت، تعلیم و تربیت و سایر بخش های انکشافی سرمایه‌گذاری نموده و گام عملی را با در نظرداشت نیازمندی ها  و اولویت های مبرم جامعۀ افغانی آغاز نمایند.

وی با بیان این‌که روابط افغانستان و ترکیه ریشه در مشترکات دینی ، فرهنگی و تاریخی دارد، تأکید نمود که کشور ترکیه همواره دوست مردم افغانستان بوده و زمانی هم که مقیم دفتر قطر بودم از نزدیک با بخش دیپلوماسی سفارت ترکیه همکار بودم و تجارب خوب از همکاری با آنان آموختیم.

قاری دین محمد حنیف

(فاتح چایا باتماز) نمایندۀ انجمن در افغانستان که وی را شماری از تاجران و صنعت‌گران کشور ترکیه همراهی می کردند، تصریح نمود: نهاد مربوط به آنان یک نهاد خصوصی و مردم محور بوده، تجارب وافر و ظرفیت بالفعل در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، در 17 سکتور، تحلیل پروژه ها و تطبیق آن دارند.

آقای فاتح وعده نمود آنان آماده ‌اند پس از بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در افغانستان کار عملی سرمایه‌گذاری را بدون ضیاع وقت آغاز نمایند. وی با بیان این که ظرفیت در افغانستان در تمام بخش‌ها وجود دارد، اما با توجه به اولویت ها در بخش انرژی و زراعت آماده اند سرمایه گذاری نمایند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS